Rückmeldung von Roco:
Leider ist es während der Produktion zu Problem mit den Spritzgusswerkzeugen gekommen, welche für die Positionierung der Löcher für die Handgriffe notwendig sind. Der dadurch entstandene Fehler ist erst bei einer späteren Qualitätskontrolle festgestellt worden, als bereits ein Großteil der Modelle in Auslieferung und auf dem Versandweg war.
Wir möchten uns für dieses fehlerhafte Detail ausdrücklich entschuldigen! Für ROCO gilt für alle Produkte ein hoher Qualitätsanspruch, der fordert, dass Modelle möglichst detailliert und vorbildgerecht produziert und ausgeliefert werden.
Daher wurden unverzüglich Maßnahmen ergriffen, damit für alle weiteren Modelle der Elektrolokomotive Re 4/4, welche in den nächsten Jahren als Neuheit folgen, die Handgriffe wie erforderlich montiert werden können.
Der fehlende Rückspiegel wird derzeit nachproduziert und allen Vertriebspartnern kostenlos automatisch zugeschickt.
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Bitte die Verwendung von Englisch Entschuldigen:
Upon observing photos of the newly released 7520002 (AC) Re 4/4II "Swiss Express" and reading the posts in assorted forums, I noted the following issues had been brought to light:
1) The hand rails on the sides of the roof are positioned on the wrong side of the center vents
2) The locomotive driver is situated in the cab with the pantograph
3) The battery cases are on the wrong side
The problem IS NOT a problem with Die Cast Injection... It is not simply a problem of the holes for two hand rails being wrongly located. The problem is that somewhere between the CAD drawing and the actual production of the molds used to make the locomotive, the pantograph and roof details were rendered in the opposite direction. If the pantograph was on the other end of the locomotive, the following would occur:
1) The hand rails would be in the correct position
2) The driver would be in the cab without the pantograph
3) The battery cases would be properly aligned as per prototype.
My hypothesis is further reinforced by the fact that the AC slider is mounted on the new model on the bogie under the cab without pantograph whereas the AC slider was mounted on the bogie on the end with pantograph on ALL of the previous Re 4/4II models of the 62/63/68/69 models.
Roco needs to replace the locomotive shells with the pantographs and roof details corrected, which would correct all the other flaws on the model at the same time.
They replaced the defective "Bourret" shells and they should do the same again now
Best regards
Mike C